donderdag 17 mei 2018

Officiële opening van het duofiets seizoen

Een verslag van de eerste fietstocht van het seizoen. Door Sietze de Boer, vrijwillige 'meetrapper'.
 
Op een mooie middag in april ben ik door Bertus (onze voorman/werkverdeler) geïnformeerd over de werking en de diverse ins-and-outs van de duofiets. Ik was helemaal klaar om de eerste rit te gaan starten.

Precies op tijd was ik bij de fietsliefhebber om samen de eerste officiële fietstrip te maken. Mevrouw stond al met de jas aan en had ook al een ideetje over de route die we zouden kunnen gaan maken.

Via de Skuniadijk zijn we Bakhuizen uit gefietst. Via het Bakhúster Heech gingen we het fietspad in tussen de boerderijen door naar de Griene Leane. Daar naar beneden naar Rijs. Via het fietspad naar de Oude Balksterweg bij de campings langs naar Oudemirdum. Door Oudemirdum heen op naar het Hunningspaed. Even wat extra hulp van de motor om gemakkelijk bij de hoogte op te klimmen. Dat ging allemaal uitstekend.
 
Onderweg hebben we hier en daar even een kleine pauze ingelast om te genieten van al het mooie wat de natuur al geeft. Langzaam aan bij de Zeedijk langs (met de wind in de rug) weer huiswaarts gekeerd. Ik heb genoten, maar mevrouw nog meer. Zij zou al haar kennissen adviseren om zich ook op te geven want het is werkelijk prachtig. We hadden ook mooier weer dan er voorspeld was.
 
Met een dankbaar gevoel kwam ook ik weer thuis en ben na een bakje koffie nog maar even met eigen vrouw een rondje Mirns gelopen.
 
Wilt u gebruik maken van onze duofiets? Meer informatie hierover leest u op de pagina 'Duofiets' (klik hier).